Smartfony to nowoczesne telefonu dotykowe naszpikowane delikatną elektroniką. Jest wiele typowych usterek, które dotyczą smartfonów różnych marek. Warto je poznać by wiedzieć na co uważać oraz kiedy ewentualna naprawa może okazać się nieopłacalna. Informacje te może potwierdzić każdy serwis telefonów Warszawa, który na co dzień zajmuje się wieloma typowymi usterkami.
Co psuje się w smartfonach?
Smartfony są bardzo delikatne, mogą się psuć na skutek nieodpowiedniego używania lub samoistnie z powodu nadwyrężenia pewnych części. Statystyki wskazują, że największa ilość usterek w smartfonach dotyczy wyświetlaczy – są to pęknięcia szyby, zerwane taśmy czy rozbite wyświetlacze. Ceny napraw są różne, wahają się od 100 do nawet 1000 złotych, w zależności od tego, jaka naprawa telefonów Warszawa zajmuje się awarią.
Kolejną typową usterką są zalania lub zawilgocenia telefonów. Część z nich wpada do wanny czy do WC, inne potrafią zepsuć się nawet podczas przechowywania w wilgotnym pomieszczeniu. Postępowanie z zalaniem wymaga odpowiedniej wiedzy, a koszt naprawy zależy od tego, czy użytkownik nie próbował uruchomić mokrego telefonu. Jeśli tak, to prawdopodobnie tylko mocniej go uszkodził. Serwis i naprawa telefonów z pewnością poradzą sobie z tą typową usterką.
W smartfonach podczas intensywnej eksploatacji zużywa się gniazdo ładowania. Ładowarka przestaje łączyć i smartfona nie daje się zasilić energią. Samodzielnie takiej usterki nie da się naprawić, wymaga ona wymiany całego gniazda. Serwis i naprawa telefonów oferuje stosunkowo niski koszt naprawy tej części.
Na koniec warto powiedzieć o problemach z baterią. Częste ładowanie i codzienne użytkowanie smartfona sprawia, że bateria jak każdy akumulator będzie nadawała się do wymiany. Każdy serwis telefonów Warszawa oferuje baterie, które użytkownik smartfona może zamontować samodzielnie. Koszt to 40-100 złotych w zależności od modelu telefonu.
Czy naprawa zawsze się opłaca?
Naprawy smartfonów nie zawsze się opłacają, w szczególności, jeśli awarii ulegną drogie części, np. płyta główna. Czasem wartość podzespołu wynosi tyle, co wartość rynkowa smartfona. Wówczas telefonu nie opłaca się naprawiać. Każdy punkt ogłaszający hasła naprawa telefonów Warszawa musi poinformować klienta o rodzaju wykrytej usterki oraz o tym, ile będzie kosztowała naprawa. Klient musi mieć bowiem możliwość zdecydowania, czy w ogóle będzie chciał naprawić telefon. Czasem wystarczy nieco dołożyć, by zakupić całkiem nowy smartfon, dlatego też nie zawsze warto inwestować w naprawę telefonu.